tisdag 17 maj 2011

Klänningskatastrof avstyrd

Lyckades hitta klänning till både personalfesten i fredags och inför konserten nu på söndag. Jag vet inte om jag är mest förvånad eller glad över det senare. Jag misstänker att jag väger tokmycket mer nu än jag gjorde vid förra vårkonserten när jag hade på mig samma klänning. Jag fick med nöd och näppe på en underklänning också. 

Det kan vara så att de nya kilona lagt sig jämt runt magen eller så har det faktiskt inte ändrat så mycket i format som jag befarat. Min egen pessimistiska hållning är att klänningen har något korsettliknande egenskaper och håller in. Trots pessimism känns det ändå bra att jag har något fint att ha på mig.

Nu gäller det bara att plugga in allt latin och de andra mindre utdöda språken som kommer att bevista mina och de andras stämband på söndag. Det som inte lät bra lät jättebra idag och mycket av det mindre bra berodde på bristande textinlärning från bland annat mitt håll. På söndag ska det nog vara åtgärdat. Jag har en knepig solovers på vad jag misstänker är katalanska att plugga in.

Det kommer att bli bra, det känns bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar