onsdag 10 februari 2010

Vissa dagar

Ibland blir vissa dagar bara helt icke-ambitiöst sysslolösa. Idag har jag inte gjort någonting vettigt, förutom att hämta ett arbetsintyg och bleka håret mot någon slags gul-orange nyans. Trots att dagen inte varit så händelserik så känns den okej. Ibland blir det helt enkelt inte så mycket gjort som man planerar.

Jag försöker att inte klanka ner på mig själv för att jag inte alltid orkar göra saker jag planerat, man vet aldrig hur man kommer att känna sig dagen därpå. När jag hittar ett heltidsjobb kommer jag nog att försöka skärpa till mina sömnrutiner.

Dagens ineffektivitet beror med all säkerhet på en gyllene blixt av inspiration jag fick i går natt runt klockan två. Den dyker alltid upp när man egentligen ska sova eller just håller på att somna, och jag som är slav under mina inspirationsinfall klev förstås upp och var piggare än någonsin. Jag är lite ostig av mig och planerar att ge pojkvännen en alla hjärtans dag-present som jag gjort själv. En av dagens ambitioner var att införskaffa material till det jag planerat, men det blev inte riktigt så.

Ikväll tänkte jag lägga mig innan tolv (det är tio minuter innan i skrivande stund), så det här inlägget blir inte romanlångt som mina inlägg tenderar att bli. Imorgon är en annan dag och förhoppningsvis leder den någon vart i min planering.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar