torsdag 26 augusti 2010

När ämnena blir större än orden som ska beskriva dem

Sitter och filar på flera blogginlägg för tillfället. Jag har ett par om känsliga ämnen som jag inte bestämt mig för om jag bör lägga upp eller inte. Andra känns bara inte så dagsaktuella. Vissa ligger i malpåse.

Mina inlägg blir ofta väldigt långa och oöverskådliga vilket gör korrekturläsningen som jag helst av allt vill göra snabbt men noggrant väldigt svår. Man kan kolla på de rödlinjerade orden, men man kan ha använt ett helt rättstavat ord på fel plats. Det märker inte stavningskontrollen av.

Förutom mitt maniska länkande och korrläsande försöker jag att skriva om ämnen som berör eller intresserar mig på något sätt. Internet, böcker, aktuella händelser. Jag vill skriva så bra och rätt som möjligt för att hålla fingrarna och uttrycksförmågan i trim. Det blir en krock mellan min perfektionistiska och kreativa natur. Kanske borde jag korta mina inlägg lite eller skriva dem lite tidigare på dagen så att de verkligen kommer upp någon gång?

Mitt mål är att publicera två till tre inlägg i veckan. Det är inte alltid jag klarar av det. Jag snittar på runt ett inlägg per vecka sedan bloggen startades. Vissa veckor är jag helt enkelt mer upptagen i verkligheten än på nätet. Jag kanske inte borde övertänka så mycket som jag gör och bara skriva. Det är den främsta anledningen till att jag har en blogg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar