fredag 12 november 2010

Typiskt

Har fått två provöversättningar från finska till svenska som jag ska försöka få ihop senast till imorgon. Det är verkligen inte något optimalt tillfälle eftersom jag inte mådde så bra igår. Jag vill inte använda min sjukdom som en ursäkt och ska försöka göra mitt bästa. Idag verkar sjukdomen har gårr tillbaka, trots att jag la mig sent.

Mitt rum ser ut som om jag haft en orkan på besök.  Jag har grävt efter garn att ge bort till den bättre behövande Anne. Givetvis började jag nysta ihop garn som trasslat ihop sig, upptäckte halvt stickade strumpor och pulsvärmare som glömts och stuvats undan i garngömman. Det är inte garnets fel, utan allt som inte var garn som låg ovanpå lådan. Det behöver verkligen rensas bland kläderna och tygerna i rummet och sen bör de som inte används slängas, ges bort eller förvaras på bättre sätt.Nu ligger garnen i fina led i lådan och påbörjade projekt ligger i en annan låda för att inte trassla ihop sig med varandra och det oanvända garnet. Jag försöker att hitta en låda som är lagom stor att skicka iväg just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar