måndag 20 september 2010

Mindre politik, mera verklighet

Jag har överdoserat politik nu den senaste veckan. Jag orkar inte längre höra folk som säger att mamman från klamydiabrevet fick höra lögner via kvällspressen och media eller några analyser. Fick samtal från ett av mina M. Hon kacklade på och var bara glad och irriterande i luren (röstade M). Jag försökte påpeka att M har en minoritetsregering och att de antagligen måste samarbeta med MP eller SD, men det fattade hon inte riktigt. Sen började hon spotta ur sig propaganda mot vänsterpartiet (att de skulle vara "värre" än rasister) och uttrycka åsikter som började närma sig unket brunt.

Jag vill inte prata om sådant. Jag orkar inte, jag vill bara spy på allt vad kompromisser heter. Nu tänker jag koncentrera mig lite mer på min närmiljö och närvaro och försöka se vad jag kan göra för att kunna må bra igen. Jag måste omgruppera mig innan jag orkar ta itu med mer politik och verklighet. Det är någonting man måste vänja sig vid långsamt.

Tränade lite på gymmet tidigare idag och lyckades glömma dagsläget i två timmar. Sen återvände verkligheten och magsafterna började stiga i svalget igen. Nästa vecka börjar det komma trevliga serier igen åtminstone och då kan jag i alla fall se fram emot någonting som troligen inte är åt helvete. Om några timmar är det kör också, förhoppningsvis är det inte så genomsyrat av politik, men det är allt nuförtiden. Jag ska låta bli att läsa tidningar och löpsedlar innan onsdag då alla röster har kommit in och räknats, annars kommer jag att få psykosomatisk magsjuka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar