lördag 18 september 2010

Valfeber eller vanlig feber?

Jag mår otroligt illa och är fruktansvärt rastlös. Jag vet inte om det beror på valrysaren eller om jag faktiskt är på väg att bli riktigt fysiskt sjuk. Min syster kallar mig "gullig" för att jag är en sådan idealist som faktiskt tar det här valet på så pass stort allvar.

Jag har försökt att lugna ner mig, magen, halsen och nerverna genom att idka all möjlig slags verklighetsflykt såsom böcker, sudoku, youtube, LOLcats och städning. Har tränat en gång den här veckan, men jag har inte kunnat sova och, inte riktigt vetat vad jag ska göra de senaste dagarna. Böckerna funkar ett litet tag, men sen blir jag rastlös och måste gå runt, runt och stressa. Alla mina youtubeprenumerationer har tagit denna vecka och helg ledigt känns det som, ingenting vettigt har jag hittat som inte är politiskt och bara roligt. LOLcats funkar inte riktigt heller, jag kan inte skratta åt dem och irriterar mig bara på deras stavfel. Städningen gör mig istället obehagligt manisk och jag kan inte sluta gnugga på smutsfläckar samtidigt som jag känner att jag vill kräkas. Det ligger alltid någonting och gnager i magen, längst bak i huvudet, längst in i alla vrår.

Jag önskar att det var söndag idag, för jag vill verkligen att valet ska vara över. Jag har fått nog av politik, den står mig förmodligen bokstavligt upp i halsen. Önskar verkligen att jag inte brydde mig så mycket som jag gör för mig egen skull, men jag kan inte låta bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar