tisdag 28 augusti 2012

Höst

Det börjar kännas i luften att hösten är på väg. En svag känsla av förruttnelse och iskyla som smyger sig på så fort man rör sig utanför solens domäner. Studenterna har börjat dra runt i sina små nolle-arméer och bokhandlarna börjar fyllas av nya böcker och förväntan.

Jag gillar hösten. Det är alltid så fylld av hopp inför en ny termin, en ny start för många som kommer hit för första gången. Jag känner det i luften på samma sätt som hösten och kylan.Att terminen drar igång för alla elever innebär givetvis att vardagen kickar in även för mig som lämnat studentvärldens lite mer aktiva kärna. Men eftersom jag bor i Uppsala lämnar man aldrig riktigt studentvärlden. Speciellt inte när man övervintrar i ett elevhem.

Körerna drar igång. Kör ett kommer att uppträda på Kulturnatten 8 september och har redan varit igång sen nästan en månad. Kör nummer två kommer att så sakteliga dra igång nu i september. Det kommer även alla andra uppdrag som jag lurats in och med på i höst. Första rollspels-sessionen är nu på fredag, vi försökte förra veckan, men för många var borta så det blev ingenting. Men nu på fredag, då jävlar.

Misärsommaren känns som om den har tagit slut nu. Vill inte ta ut segern i förskott, men saker och ting känns bättre. Jag känner mig bättre. Har hållit i gång träningen, kommit tillbaka från sorgen och eländet som en fenix ur askan. Starkare. Ser fram emot en höst och en vinter.

Humöret hjälps givetvis att jag har hittat en fin pojke som vill slå följe med mig. Jag förberedde mig stenhårt på singelliv, men livet själv ville annorledes. Även om vissa saker i mitt liv fortfarande inte är så väl uppordnade som jag skulle vilja så känns det som om jag har något som motiverar mig. Jag kan, jag vill och jag törs. Tanken på att misslyckas med mina planer skrämmer mig inte längre. Jag måste försöka göra det jag vill göra. Första steget är taget. Nästa drag blir tuffare och det kommer nog att bli mer och mer tufft. Men jag kan klara det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar