fredag 10 juni 2011

En sak i taget, hej.

Försöker googla fram tips på hur man undviker att pseudomultitaska. Första sidan består nästan enbart av skötselråd för gravstenar. Inte riktigt vad jag tänkte på.  De sakerna som jag brukar skryta om i mitt CV är en fantastisk förmåga att koncentrera mig samt mitt öga för detaljer, men det slutar ofta med att jag gör två tre saker för att vara effektiv, men det slutar med att nästan allt jag gör blir slarvigt utfört istället. Koncentrationen räcker bara till ett sak i taget, det är därför jag skriver listor för att inte bli distraherad av annat som råkar dyka upp.

Jag får ibland en storm av idéer på vad jag ska eller borde göra, upplägg till karaktärer i framtida böcker och noveller, smarta uppfinningar som underlättar läsning för att undvika "pockethand" och även om det självklart är bra och kreativt med hjärnstormar fungerar det lite som att fånga maskrosfrön. Skriver jag inte ner idén kommer den att försvinna i nästa sekund. Jag har alltid med mig papper och pennor utifall att idé-fen kommer på besök.

Hittade dock en länk på första sidan med tips. Och tydligen är jag trendig. Det var som fan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar