måndag 14 november 2011

Fingertoppsgalopp - NaNoWriMo Dag 14

Ord: 19 758/ 23 338 


Hade en väldigt produktiv dag idag. Skrev en scen idag som nästan utgör alla de ord som jag fick ihop idag, men jag kommer att skriva om den lite så att den blir lite roligare. Logiska rättslut och lite oförklarliga personlighetsförändringar som jag behöver putsa en hel del på. Det är inte så mycket kvalitet i berättelsen just nu, men jag kan i allafall stolt säga att ingen av mina varulvar har ostiga varulvsnamn som Ylva och Ulf. Jag har gett dem svenska namn, som är lite gubbiga och gammaldags för vissa, men jag gillar dem mer och mer.

Imorgon blir det fillers och mer familjedrama. Plus att jag bör skriva in lite mer beskrivningar på utseenden och aktioner. Jag har börjat räkna på hur lång min berättelse år i romantid. Ska göra en ordentlig uträkning på det för yWriter har en tidsräknare. Just nu har jag inte hållit så stor koll eftersom mina scener är lite spridda och inte helt färdigskrivna.

Jag får mer och mer såpavibbar från min berättelse. Hoppas det går över med renskrivningen. Ni anar inte hur mycket jag planerar att slakta och skriva till. Jag ser ärligt talat fram emot det, jag gillar att fila på formuleringar så länge jag inte har en faktisk deadline. Det har nog någonting att göra med min perfektionistnatur. Det gör också att jag har svårt att sluta fila på saker och ting och vara nöjd nog att visa upp mina verk för någon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar