torsdag 10 november 2011

Och plötsligt, ingenting - NaNoWriMo dag 9

Ord: 11207 / 15159

Jag skriver bäst och mest på morgonen. Det bevisades mer idag eftersom jag inte riktigt har fått ihop alla ord. Jag var tvungen att åka in till stan för att uträtta ärenden och kom sorgligt efter. Det blev mycket att tänka på i och med en liten lucka in i verkligheten, men det är ingenting jag kan göra någonting åt just nu. Jag kan bara vänta på att andra gör saker. Ändå kan jag förstås inte låta bli att tänka på det och det stör andra, friare tankebanor.

Dessutom har jag fått det lite tunnsått med scener. Jag försökte skriva lite på den första förvandlingsscenen, men det är jag inte redo för. Den kommer jag nog att skriva lite senare i månaden, för just nu blir den bara fel. Jag har fått lite mer upplägg till personlighetsdrag, men jag vet inte riktigt hur jag ska använda mig av dem.

Jag skriver in lite vardagsgrejer och hur det kanske känns efter att ha tagit det slutliga steget och försöka att inte avslöja sig. Förhoppningsvis har jag mer inspiration och tid till kvalitetsskrivande imorgon. Nu ska jag lägga mig så att jag orkar upp till prime time i morgon och kan koncentrera mig lite bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar