tisdag 31 maj 2011

Ny lur

Har skaffat en ny mobil där man kan ha kontakter, kalendern - alla slags listor - på framsidan. Bara att låsa upp och bläddra. Har bara haft telefonen i fyra dagar än så länge men hittills är jag nöjd med den. Det enda som är knepigt just nu är att veta hur länge telefonen ringer och därmed hur lång tid man har på sig att svara. Telefonen är lite för otymplig för att svara i som den är och jag har inte ännu vant mig vid att svara i headset. Sladden ä inte ikopplad större delen av tiden och jag hör inte alltid ringsignalen vilket leder till många missade samtal just nu.

Jag har även försökt kolla hur man ändrar uppgifter i telefonlistan och så, men för säkerhets skull har jag börjat använt pojkvännens kontakter för att jag inte ska ringa upp folk av misstag, vilket jag gjort åtskilliga gånger i helgen. Han var väl medveten och blev okynnesuppringd större delen av söndagen. När en kompis messade mig nyligen upptäckte jag att inte alla nummer följde med sim-kortet från förra telefon. Som tur är var jag förutseende och skrev ner alla väsentliga nummer till folk utifall att inga nummer skulle hänga med innan jag tog ur simkortet.

Sägas bör att jag är lättimponerad eftersom min förra telefon i princip bara var en telefon och inköptes i början av Finska vinterkriget. Min nya telefon har en kamera, touch screen, handsfree, bluetooth, surfmöjligheter och jag vet inte vad. Det är riktigt lyxigt i jämförelse med den förra som nästan sjöng på sista ringsignalen.

De senaste dagarna har jag scrollat och pekat på skärmen som en tok. Mina handleder mår inte särskilt bra bör sägas, och de mår inte bättre av att jag börjat virka igen. Det gör ont att skriva på datorn just nu, så jag ser fram emot en kort vecka med minimalt med tid framför den interaktiva skärmen under den senare halvan. Puh. Jag planerar att sticka ett fodral till min nya ägodel, men tills jag planerat lite mönster och skaffat foder (samt blivit av med träningsvärken i underarmarna) så bor den i en gammal pulsvärmare. Den är jättebra, jag har tappat min telefon i golvet redan två gånger, men tack vare att värmaren är en centimeter tjockt har inte telefonen lidit någon märkbar skada. Jag kanske borde inkorporera lite vaddering i det framtida fodralet också med tanke på klumpedunsfaktorn?



Jag har inte skaffat ett internetabonnemang ännu, så jag kan inte surfa i mobilen. Det kanske kommer senare. En nymodighet i taget för den här tanten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar