onsdag 21 september 2011

Listor i 31 dagar

Jag skriver som bekant listor konstant, nästan omedvetet. Blev väldigt glad när jag nyligen hittade en utmaning som hette 30 days of lists, men eftersom oktober, då jag tänkte börja har trettioen dagar blir det en extra lista. Utmaningen pågår officiellt sett under september, lite som National Novel Writing Month (där jag också tänkte delta i år) gör i november.

Grejen med att göra listor är att inte de inte bara ska rada upp saker utan även vara snygga eller intressanta på något sätt. Jag har redan skrivit en lista på vad jag ska göra i höst. Den ska piffas upp och jag tror att det kan bli lämpligt om den inleder oktober, eftersom jag troligen kommer att ha väldigt mycket fritid efter första veckan när min anställning tar slut.

Jag ska försöka att inte göra så mycket planer utifall att jag hittar eller får ett nytt jobb tills dess.Ifall det inte blir något direkt kan jag alltid fylla min tid med läsning mellan jobbanstökningarna. Men jag hoppas på att någon hör av sig efter Bokmässan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar