onsdag 13 januari 2010

Jag - Jobbsökande

Jag letar jobb och försöker skriva ett personligt brev till arbetsgivare. Det är hur svårt som helst. Trots att jag kan skriva om i princip vad som helst i övrigt blir det genast svårt att klämma fram en vettig mening så fort det handlar om mig själv. Jag lägger fingrarna mot tangenterna men kan inte komma på någonting som jag är bra på eller om jag kommer på det vet jag inte hur jag ska formulera det.

Så fort jag tänker på mig själv känns det som att gå in på ett förbjudet område, ett slags svart hål. Det är som i ett FPS-spel där man ser sina händer och allt omkring sig, men ingenting närmare. Just nu sitter jag och är helt tom i huvudet när det gäller mina egna färdigheter och förmågor.

Nu tänker jag ta en promenad ner till apoteket och fylla på förråden av värktabletter. Jag hoppas att jag kommer på någon snillrik formulering för att marknadsföra mig själv någonstans på vägen. Om det inte funkar så får jag väl ta fram ett papper och brainstorma fram mina fördelar.

Försöker hålla mig positiv och glad, men det är svårt när ens försörjning och välfärd hänger på om jag får ett jobb eller inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar