måndag 10 januari 2011

Godmorgon!

Jag har klivit upp normaltidigt idag. Detta innebär 8.15 för mig och det kändes helt okej, tror jag lyckades somna runt ett och det är mer sömn än jag fått någon natt under hela julhelgen. Huvudet känns mycket lättare och jag hoppas att jag ska minnas vad min jobbcoach säger idag.

Jag ska skriva två listor med saker tills jag ska dit. För den första ska jag skriva alla jobb jag sökt under julhelgen, eller sen senast, och på den andra vilka yrkesområden jag kan tänka mig att söka jobb inom (förutom skribentyrket). I vanliga fall så är jag bra och tvekar aldrig inför listor, men det är skillnad mellan att göra en frivillig för sig själv och en annan som någon ska se. Det är inte det att jag tror att listan blir ful, det finns ärligt talat inte så många olika sätt att skriva en lista på att man kan lyckas med det, utan att den blir för kort. Och min vana trogen väntar jag till sista minuten med att skriva dem. Jag har mer ork att skriva snabbt nu än jag hade i går kväll så det kommer inte att bli så svårt. Jag har tänkt efter vilka yrken jag kan tänka mig ha som försörjningsjobb.


Invigde dessutom min vackra julklappskopp som jag fick av Madeleine idag. Lite väl kortdraget körsbärste i min körsbärskopp. Den är ganska liten och nätt och rymmer en halv kopp mot vad jag är van vid. När jag skulle hälla över det från min vanliga kopp spillde jag te över hela skrivbordet. Inget förutom min motivationslista över fördelar med att träna även om jag inte har motivation vattenskadades, och den var redan ganska illa åtgången.



You are not prepared to pour tea! 
 

Jag ska kolla hur mycket tekannan i serien går på och överväga ett köp, och en kopp till så att jag kan bjuda finfrämmat på finporslinste någon gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar