söndag 2 januari 2011

Nytt år, nya chanser

Det är årskrönikornas och sammanfattningarnas tid. Man ska fundera på vad som varit bra under året och vad som går att förbättra. Och det finns alltid plats för förbättring eller finslipande av själen. Nyårslöften om att sluta röka eller börja träna. Istället för ett inlägg som bara kommer att skräpa i min oändliga utkastlista gör jag det jag gör bäst. En lista, eller snarare tre stycken.

Bästa med 2010:

1. En chans att översätta en bok
2. Träffat släkt och vänner
3. Vågade sjunga inför släkten i somras
4. Rest runt i Sverige och Finland
5. Badat i bikini (!) utomhus
6. Rapporterat bedrägerier och skrattat åt det

Det värsta med 2010

1. Frida
2. Bedrägeriet
3. Mitt hår

Och så vidare. Begränsar mig till tre dåliga saker för jag ska inte ömka ner mig i sunkfilen. Och de är de enda tre konkreta saker jag  kan komma på, konstigt nog. 

Aaaanyway. Adopt, adapt and move on.

Förhoppningar inför 2011

1. Få ett stabilt jobb
2. Bli bättre på att hålla kontakt/kontakta folk
3. Resa till en plats jag inte varit på tidigare
4. Läsa resten av Jane Austens verk (har Emma, Mansfield Park och novellerna kvar)
5. Sluta självömka
6. Utveckla mina romanidéer.
7. Skriva mer


Klart slut för förra året.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar