lördag 11 september 2010

Jobb!

Jag har lyckats få ett översättningsuppdrag och nu börjar det jobbiga med att starta företag, nytt bankkonto, FA-skatt (för jag är fortfarande anställd) och deadlines, men jag måste erkänna att det känns fantastiskt. Ett tag tvivlade jag starkt på att jag någonsin skulle få jobb och minst av allt jobb inom min faktiska utbildning.

Det tar ett tag att ta sig in i översättandet igen eftersom jag inte gjort det på regelbunden basis sen jag tog examen, men det kommer nog. Jag får sitta ner och skriva och det känns mycket mera värt på ett sätt än alla "provöversättningar" som vi gjorde i skolan. Det är på riktigt och kommer att ge mig lite mer än bara läraromdömen. Givet, det är en facköversättning, men det är en början och jag klagar inte. Det är ett väldigt intressant ämne.

Efter att fått veta att jobbet var mitt blev jag mycket piggare. Jag har något vettigt att göra om dagarna och det känns inte som att jag inte har någon kontroll över min tillvaro. Jobb ger frihet och trygghet på ett annat sätt än att leva på bidrag gör. Nu hoppas jag att jag får fortsatt nya jobb efter de två månader som jag har på mig att utföra det här uppdraget, men det känns som att det är mycket lättare när jag väl kommit upp på trappans första steg. Att säga att jag känner mig pånyttfödd är väl att ta i, men det är inte långt därifrån just nu. Jag ska göra mitt bästa, mitt absolut bästa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar