måndag 7 november 2011

Bråkiga huvudpersoner - NaNoWriMo Dag 7

Ord: 7330 / 8258

Min huvudperson är en riktigt jobbig person just nu. Jag försöker få henne att gå till ett visst ställe, men hon hittar ständigt på en massa ursäkter och vettiga förklaringar till varför hon inte bör det. Nu tog jag helt sonika och placerade henne där hon ska vara för att berättelsen ska ta fart. Jag får fundera på en bättre förklaring till varför hon är där senare.

Eftersom jag inte skrev så mycket i helg fick jag räkna om antal ord per dag. Just nu är det 1826 ord per dag som jag ska få ihop för att klara deadline. Kollade hur många ord jag ligger efter och insåg att jag borde hålla mig borta från miniräknaren och istället klämma ur mig ord. Jag har lite mer än hälften kvar, men u har jag kommit till en del där jag kan ordmangla ur mig uttryck, adjektiv, beskrivningar och dialog. Yay.

Jag kommer att bryta nu för lunch och förhoppningsvis hinner jag skriva lika mycket i eftermiddag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar