söndag 20 november 2011

Årets julsånger

Förra året la jag upp några av mina finska favoriter i julsångsväg. Jag hade först tänkt mig att de skulle bli en tio i topp-lista men jag hittade inte tio sånger som jag faktiskt tyckte om tillräckligt för att kunna lista. Det som är roligt är att de julsångerna är och förblir de bloggposter som får stadigast med besökare året om. Det är främst fågelsångerna som folk letar efter. Jag gjorde det mest som en kul grej, så det är kul att det är just de inläggen som genererar flest besök. Jag är glad att kunna bidra med texter och titlar till sånger som folk hört men inte känner till sen tidigare.

Nästa helg är det första advent och jag tänkte lägga upp julsånger även i år. Jag klarar inte av att göra en bra bättre bäst-lista för jag tycker om olika julsånger på olika sätt. Och jag lyssnar på olika sånger vid olika känslolägen. Jag kan inte ranka en vacker julvisa framför en som gör mig glad eller som slår an på mina känslor på något annat sätt. Jag kommer att lägga upp sångerna utan inbördes ordning och hoppas att de kommer att göra folk lika glada och julstämmiga som de gör mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar