torsdag 3 november 2011

Ergonomi - NaNoWriMo dag 3

Ord: 3391

Skrivandet går bra nu men det uppstår alltid andra problem: 

Jag har ingen ordentlig skrivbordsstol. Nu har ryggen börjat att klaga, jag har en för lång rygg i förhållande till min längd och att sitta för länge ger mig ryggvärk. Jag funderar på en nödlösning för att slippa få ont under månaden.

Det största problemet är att de flesta stolar har svankstödet alldeles för lågt placerat för att jag ska kunna ha någon som helst nytta av det. Detta innebär i sin tur ofta att själva stolsryggen måste kunna lutas framåt för att ge stöd åt den högre delen, eller vara tillräckligt mjuk för att den ska forma sig efter min rygg. Det näst största problemet är skillnaden i höjd mellan bord och stol. Om jag ska kunna arbeta på bordet jag har nu måste stolen vara en viss höjd över golvet vilket leder till att jag inte når ner till golvet. Sorgligt nog så leder en längre rygg till att man har kortare ben. Jag har använt min subwoofer som fotstöd, men det är ohållbart i längden. Den är för smal för att jag ska kunna variera fötternas placering. Jag kanske får lägga en planka eller något på den som en tillfällig akutlösning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar