lördag 12 november 2011

To plot or not to plot.... NaNoWriMo dag 11

Ord: 15210  / 18333

Planerar mer än skriver just nu. Har lagat mat för ett par dagar framöver så jag behöver inte avbryta skrivandet några längre stunder. Jag behöver etablera en större intrig, det är mycket drama i att helt plötsligt få en ny familj och bli varulv, men jag vill gärna ha någonting som kommer från ett oväntat håll också. Har spontanbrainstormat med båda E och K, samt pojken och har fått förslag. Fick lite hjälp med möjliga framtida intriger, men jag behöver någonting lite närmre just nu. Det är inte deras fel, ingen av dem har fått läsa någonting som jag har skrivit ännu på grund av det kaos som texten just nu är. Jag är glad att jag har yWriter, det är mycket lättare att få översikt över mitt kaos.

De olika scenerna har fått roliga namn för att jag ska kunna hålla koll på dem. De kommer nog att tas bort eller ändras innan berättelsen når utanför den närmaste bekantskapskretsen.

Imorgon blir det  en ny ergonomisk arbetsstol ifall jag får bärhjälp. Min tilltänkta bärhjälp har skadat tån, så jag vet inte riktigt om han kan gå så långt för tillfället.

Ska försöka sova lite mer, även om jag varit lite för hypad för det de senaste dagarna. Jag börjar se ut som Bill Compton i True Blood. Har dock ännu inte utvecklat smak för blonda servitriser och syntetiskt blod på flaska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar